Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žžádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 04.10.2010 09:15:48 Reagovat Autor: neregistrovaný - Janus (@) Titulek: hrátky s keynesem
Marx ve společnosti Malthuse a Gessela - no to je tedy společnost.Tak v tomhle asi návrat keynesiánské módy asi nebude.
Komentář ze dne: 04.10.2010 11:05:28 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: hrátky s keynesem
Jeden, druhý i třetí nebyli zajatci Sayova zákona.
Nic víc, nic míň ...
Komentář ze dne: 04.10.2010 14:05:51 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: hrátky s keynesem
No, já nevím astreame. Marx sice neměl Saye myslím moc v lásce, ale taky je pravda, že soulad agregátní nabídky a poptávky snad získal název "Sayův zákon" až později.
Ale že se agregátní nabídka musí srovnat s agregátní poptávkou, to snad Marx nikdy nerozporoval... Mně to přijde spíš naopak: jakmile je na trhu KONKRÉTNÍ zboží, o nějž není REÁLNÝ zájem, tedy kdy nejsou uznány jako společensky nutné rozsahy práce živé i "zkrystalizované", tak zkrátka hodnota zboží klesá tak dlouho, až to společenské uznání najde.
Komentář ze dne: 05.10.2010 02:52:27 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
Když jsem tak nad tím přemýšlel, musím svá slova přeci jenom uvést na pravou míru :-)
Marx byl podle mne patrně přesvědčen, že je soulad agregátní nabídky a poptávky nutný "v poslední instanci", že tedy asi skutečně připouštěl relativně krátká období, kdy ten soulad existovat nebude. V tomto smyslu Marx opravdu "nebyl zajatcem" Sayova zákona.
Komentář ze dne: 05.10.2010 09:47:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
Přesně.
Robinsonová, Essay o marxistické ekonomice, práce, Praha 1948, str. 49, kapitola VI. o účinné (efektivní) poptávce věnovaná tématu i "keynesovským kacířům" :
"Nic nemůže být pošetilejšího nad dogma, že oběh zboží působí nutnou rovnováhu prodejů a koupí protože každý prodej je koupí a obráceně ... Nikdo nemůže prodati, nekoupí-li druhý ... Ale nikdo nemusí hned kupovati, protože prodal ... Pokračuje-li zevní osamostatňování činitelů uvnitř nesamostatných - neboť se navzájem doplňují - až do určitého stupně, uplatní se jednota násilně - krizí ..."
Citováno z PRVNÍHO dílu Kapitálu - začátek tohoto dílu.
Komentář ze dne: 04.10.2010 15:03:22 Reagovat Autor: neregistrovaný - janus (@) Titulek: Re: Re: hrátky s keynesem
tuhle podivnou partu dal dohromady asi podle citace keynes sám a nejn kvůli sayovi, ale asi mu byli výraznou inspirací. Jenže je to pak docela bramboračka.
Komentář ze dne: 05.10.2010 09:36:47 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
Ano, Janusi - a je to velmi lidské.
Dejme tomu, že máte nějaký pohled na věc a protože platí, že vše někdy už bylo, tak pilně pátráte - ať už ve vinohradském paneláku nebo v cambridgské koleji Trinity, jestli v té historii něco nenajdete.
A ejhle, řekl si budoucí lord z Tiltonu ... už se to klube, tady jeden říkal něco takového, tady jiný ... dokonce i praotec marxistů a ricardiánců Wiliam Petty ... i o něm je zmínka, ale o něm skutečně jen pouhá zmínka ...
Zato Gessel, Malthus, Hobson - to jsou knížata zmíněného podsvětí, dočista "luciferové", protože velmi a ve velkém rozsahu odpovídají Keynesovu přístupu, paradigmatu atd. ...
Ano, Janusi - Keynes si to svoje "podsvětí" vlastoručně namíchal a upekl ...
Komentář ze dne: 05.10.2010 10:18:29 Reagovat Autor: neregistrovaný - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
astreame, už jsem tu kdysi psal, že Gessela s jeho útoky na trh peněz mám za něco jako živnostenskou, kupeckou formu sociálního inženýrství. Paralelu s proudhonem jste tehdy nepřijal ale přeci...A neomalthusiánství už rovnou kráčí k fašismu. Takže jde o to v čem že má být tohle "podsvětí" pro keynese a zejména pro marxisty tak magické.
Komentář ze dne: 05.10.2010 11:56:07 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
ano, od doby Kaleckého platí i to
"... a (jenom nevím jestli to "zejména") marxisty ..."
Nezávisle na tom, o čem je asi pevně přesvědčen dr.Heller, neexistuje nějaký čirý marxismus jinak než jako tři nebo čtyři vědecké marxistické sekty - například Temporal Single System Interpretation, kterou mám v oblibě já (proto všude pletu Andrewa Klimana) - ale to je také vše ...
Marxismus je významnou silou společenského vědomí jenom jako součást "Kritické teorie", která toho pohltila hodně, ale opravdu hodně ...
A je tu i spontánní samospád ...
Např. Milan Neubert začal kdysi o pracovní teorii hodnoty v ABC politické ekonomie a skončil v podstatě u Sweezyho.
To je můj oblíbenec, ale hovořit o něm jako o marxistovi se už dá jenom proto, že u něj pořád ještě převažují marxistické prvky - ale co "zalomená křivka poptávky"? - to patří kam?
A u Kaleckého je to dost problém, jestli se jedná o marxistu - asi ano ...
klidně si berte marxe volněji (taky se k němu nemusím modlit) - jenom si myslím, že ani malthusiánství ani gesselovštinu by ten starý fousáč do svého konceptu nebral. A já jsem v to mto ohledu spíš na jeho straně.
to s tím inženýrstvím Gesselovství - záleží na tom, jak se na to kdo dívá.
Taky by někdo mohl říci :
Peníze je společenská instituce. Už za socialismu jsem se učíval ve škole, že kdybych peníze roztrhal, tak se dopouštím přinejmenším přestupku, prostě deliktu nějakého stupně.
Takže gesselián může říci -
"Hele, kemo, nikdo ti nebere, když máš barák, drahý obraz, auťák atd. To je tvoje - jasná zpráva.
Ale když budeš držet v ruce peníze, tak držíš v ruce něco, co ti bylo propůjčeno k nějakým pro tebe vhodným účelům (vysoká likvidita, směnitelnost za všechno na světě, funkce, které ti nic jiného nedá) - peníze nikdy tvé nebudou, jako si nemáš co vyrvat kus dlažby po které šmajdáš den co den ... je to jen prvek síťového systému -
a za to bys měl, hochu, přece platit.
Kup si za peníze něco reálného - a bude to tvý ...
To je přirozené, kemo, to je ta nejpřirozenější věc pod sluncem přece ... nebo snad ne ? ...."
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...