Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žžádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 26.10.2005 12:11:30 Reagovat Autor: neregistrovaný - Natan (@) Titulek: Kulturní rozdíly
Zarazila mě jedna věc. Co myslíte tím - "A proto je nutné, aby strana dále vnitřně sílila a aby se maximálně snažila o zmenšování ekonomických a <b>kulturních rozdílů</b> mezi jednotlivými evropskými zeměmi."?
Proč máme zmenšovat kulturní rozdíly? Přece to je to krásné na té malé Evropě, že každý stát je tak rozmanitý.
Myslím, že kulturní odlišnost nebrání v rozvoji evropskému socialismu nebo jinému alternativnímu systému.
A dálě by mě zajímalo, jak chcete v reálu zmenšovat ty kulturní rozdíly?
Komentář ze dne: 26.10.2005 19:14:49 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Kulturní rozdíly
"Přece to je to krásné na té malé Evropě, že každý stát je tak rozmanitý." - Tohle je věta, se kterou naprosto souhlasím. Rozmanitost je samozřejmě zdrojem nového a motorem pokroku.
Problém však nastane ve chvíli, když tahle rozmanitost naroste do míry, která brání komunikaci. Má-li fungovat dialog - a ten je podle mne pro demokracii ještě podstatnější než rozmanitost - musí si jednotliví účastníci dialogu rozumět, chápat, co ten druhý jedním či druhým slovem míní dostatečně přesně, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním.
Jako v mnohém jiném, je to tedy otázka míry, ne nějaké absolutní likvidace jednotlivých jazyků či národních kultur.
Kdybych vyšel z křesťanské či dokonce vlastně židovské tradice, existence více jazyků je trestem. A tenhle "trest" odstraňovat nechci, nejsem pámbu.
Myslím, že - jako ostatně v mnoha jiným případech -, že odstraňování kulturních rozdílů za nás dělá kapitál sám, dělá to ovšem selektivně. Až budu v Aténách a kdybych se dostal do prodejny LIDL, nepochybně tam najdu základní sortiment přesně na těch místech jako v Lounech, Praze nebo ve Varšavě. To je ovšem silové, diktátorské řešení, které připomíná - pokusy o šíření Dědy Mráze či nedej bože Santa Klause v Čechách.
Kulturní rozdíly se stírají také interakcí lidí z různých kulturních komunit a šířením výsledků této interakce v jednotlivých komunitách. Předpokladem je, že tento výsledek interakce v sobě má určitý silný náboj, který je schopen danou komunitu oslovit a přimět ji ke kulturnímu posunu. Zmínil-li jsem Dědu Mráze, tak naopak mohu připomenout Mrazíka, který se spontánně šířil českou kotlinou.
A právě v takovém přístupu vidím jádro odpovědi na Vaši otázku. Demokratická "přeshraniční" diskuse a spolupráce v reálném životě. To je navíc podle mne i cesta ke kulturní hegemonii, ale to už je jiná věc.
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:22:25 Reagovat Autor: neregistrovaný - Natan (@) Titulek: Re: Re: Kulturní rozdíly
My židé věříme, že dodržovat tradice a učit se historií je víc než tvořit bezhlavě nové. Dokud důkladně neprobádáme vše v minulosti a rozebereme klady a zápory, nepouštíme se do ničeho nového a někdy takové hledání trvá i století. Nevím jestli je česká společnost, která si od první republiky zažila to všechno, připravena znovu se vrhnout do něčeho nového...do hledání "Nové Evropy". Myslím, že západní státy jsou mnohem více odvážnější a připravenější v této věci, protože nad tím mohli déle přemýšlet. My jsme rádi, že jsme se zbavili totality. A nechceme udělat nějakou podobně nepromyšlenou chybu jako v roce 1948. Tehdy jsme se rychle zbavili nacismu. A ani jsme se nerozkoukali a už jsme vkročili do totality jiné, nevážejíce si tehdejší demokracie a hodnot první republiky, na které jsme MOHLI navázat.
Tak nevím jestli dnes vůbec někdo v ČR hledá tak JINOU Evropu jako vy.
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:33:30 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Kulturní rozdíly
Právě tak byste byl mohl napsat "nevážejíce se hodnot Rakouska-Uherska" .. atd.
Nemyslím to, prosím, ironicky. Jen chci poukázat na fakt, že teprve TRADICE PLUS ZMĚNA je plnohodnotná, v každé minulosti je určitě leccos pozitivního, ale současníci ji obvykle především PŘEKONÁVAJÍ, vidí v ní především (někteří dokonce výhradně) to negativní. To platilo a platí o R-U, 1. republice, i o těch příslovečných "40 letech".
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:54:17 Reagovat Autor: neregistrovaný - Natan (@) Titulek: Re: Kulturní rozdíly
Samozřejmě jsme se měli poučit z toho, abysme zase nepadli pod nadvládu Vídně nebo jiného města. Přirovnání k R-U není dobré. I když i za této vlády jsme vytvořili mnoho dobrých hodnot. I to R-U nám něco dalo. Pak by se dalo říci, že i za 1. republliky jsme se měli poučovat z minulosti, ale myslím, že jsme to i v mnoha oblastech dělali.
Komentář ze dne: 26.10.2005 23:06:57 Reagovat Autor: neregistrovaný - Natan (@) Titulek: Re: Re: Kulturní rozdíly
Ještě bych dodal k tomu přirovnání k R-U. Boj za vlastní svrchovanost je něco jiného (jedná se o boj za vlastní hodnoty, za jejich existenci) než už dnešní zacházení s tou svrchovaností a s tím jakou cestou půjdeme (jde o tvoření, přetváření, vytváření hodnot - zde také někdo bude bojovat o existenci hodnot, ale už o té existenci budeme rozhodovat my a ne někdo jiný). Proto to přirovnání k R-U nebylo dobré.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...