Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žžádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 06.04.2008 20:23:46 Reagovat Autor: neregistrovaný - Pamětník (proti@cenzure.cz) Titulek: Proti cenzuře
Soud v kauze KSM potvrdil totalitu kapitalismu
Jakkoli se to zdá být paradoxní,
v kauze zákazu Komunistického svazu mládeže, ke kterému se uchýlilo ministerstvo vnitra, Městský správní soud v Praze fakticky potvrdil rozhodnutí ministerských úředníků, že je zakázáno myslet a politicky se angažovat dnes i do budoucna jinak než kapitalisticky a prokapitalisticky. Soudní argumentace tak svým způsobem završila pozoruhodné právní spekulace vnitra, které mají svůj počátek ještě v době koaliční vlády ČSSD, lidovců a unionistů. Klást si nekapitalistické politické cíle a odvážit se názoru o nekapitalistických alternativách a perspektivách české společnosti a lidské civilizace je prý podle vnitra a nyní i soudu v rozporu s ústavou.
Chatrnost argumentace zakazovatelů a její politická i ideologická účelovost je zcela zřejmá z toho, jak celá kauza začala a jak se vyvíjela. Na jejím počátku, když ještě ministerstvo vnitra řídil F. Bublan, se v kancelářích ministerstva zrodil nejprve negramotný návrh zakázat KSM pod záminkou, že je nepřípustné, aby se mladí ve své organizaci zabývali politickou činností. Ministerští úředníci vyrukovali tenkrát s komickou pseudoprávní konstrukcí, že politická činnost je prý vyhrazena pouze registrovaným politickým stranám a hnutím a nesmí se jí zabývat žádné jiné občanské organizace. Tak nebetyčně hloupá, ale byrokraty zcela vážně míněná tvrzení, zjevně odporující ústavě, úmluvám o lidských právech i zdravému rozumu, musela logicky propadnout. Ne snad proto, že by odpovědní dostali rozum, ale proto, že bylo neprůchodné pod podobnou záminkou chtít zakázat KSM a zapřít, že politickou činnost provádějí Mladí sociální demokraté, Mladí konzervativci a mnozí další.
První neúspěch úředníky neodradil, a tak se občanská i odborná právní veřejnost dočkala od vnitra nového zdůvodnění pro původní cíl, tedy pro zákaz nepohodlného sdružení. V době, kdy v České republice strany pravice a s nimi bohužel i ČSSD nikoli na papíře nebo slovy, ale v praxi do
Komentář ze dne: 07.04.2008 09:45:36 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Proti cenzuře
Máte pravdu - zrušení KSM je v příkrém rozporu s demokratickými principy. Totalitní tendence kapitalismu si v tomto ohledu v ničem nezadá s povahou "reálného socialismu", který např. počátkem 70. let vyvlastnil a zrušil jinou mládežnickou organizaci - Svaz klubů mládeže. Jen k tomu tehdy nebylo kupodivu třeba usnesení soudu, ale pouhé usnesení ÚV KSČ.
Komentář ze dne: 07.04.2008 10:16:41 Reagovat Autor: [Janus] - Janus (@) Titulek: Re: Re: Proti cenzuře
už tu někde tenhle typ diskuse byl - tj. jak liberální mají být pravidla upravující svobodu slova a spolčování. Zajímavé je že když národovci zakládají národní gardy či provokují u židovských synagog, tak levice ten problém hranic svobody nevnímá. Ale ono to souvisí, i když jde o jiný obsah té politické krajnosti.
Mládence z KSM přeci nikdo nezavírá, že vyhlásili válku soukromému podnikání. Pouze jim zrušili registraci jako občanskému sdružení. Liberálnější by bylo je ty nesmysly nechat hlásat a vypořádat se s tím politicky a ne administrativně. Náckové ale budou pak chtít stejné zacházení.
Ale srovnání svobody slova i shromaždování dnes a za starého režimu je snad jasné. Zkuste si představit, že byste táhli v 70. letech ulicemi s transparenty proti bratrské sovětské armádě nebo skandovali "socialismus - špína a hnus". Takhle do ulic naposled vyrazili v srpnu 1969 - jak to dopadlo se snad ví.
Komentář ze dne: 07.04.2008 10:44:51 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Proti cenzuře
Ano, je to jako při problému s Mašíny - rozhodujícími nesmí být historický kontext, vnímaný ostatně vždy subjektivně.
Pokud jde o mou repliku, porovnal jsem dva systémy POUZE v jednom aspektu, tj. v likvidaci právnické osoby - mládežnické organizace, a to zejména pro toho, na něhož jsem reagoval.
Jinak máte samozřejmě pravdu - existují aspekty, v nichž byl minulý režim výrazně horší než ten dnešní, i proto jsem uvedl ono "bez soudu".
Nemá asi cenu být politicky korektní a hned dodávat, že v některých jiných aspektech vychází hodnocení naopak. I když možná kvůli udržení diskuse - a o to tu přece jde - by to bylo dobře.
Komentář ze dne: 06.04.2008 22:13:43 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: jak to souvisí
Nerozumím, proč sem opisujete tenhle článek srovánávající řekl bych zmateně zcela nesrovnatelné ? To snad vidíte, že to s odchodem Grebeníčka nesouvisí, když jste ten pamětník. Nebo si snad někdo myslí, že se Grebeníček vrátí na tomhle polomrtvém koni mladých stalinistů a obdivovatelů Gottwalda ? Nejspíš sám už ani nechce.
Možná nějací pohrobci pláčou, ale tak zle snad na tom KSČM přeci jen není, aby programově vykřikovala, že před rokem 89 byla vlastně demokracie a teď teprve je ta pravá totalita a cenzura.
Před 20 lety by se přeci vážení komsomolci strachy před estébáky ani neuprdli, natož aby volně protestovali jako dnes. Takže asi priority reálného života budu trochu jiné.
Komentář ze dne: 07.04.2008 09:47:35 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: jak to souvisí
Ani já nepochopil smysl připojení poznámky k tomuto článku. Třeba jde jen o to, jak Grebeníčkovu abdikaci více zviditelnit.
Komentář ze dne: 07.04.2008 12:49:35 Reagovat Autor: [Janus] - (@) Titulek: Re: jak to souvisí
řekl bych, že Filip zdaleka nedosahuje umu grebeníčka v nabídce populismu pro deprivanty. Na tento elektorát má políčíno jak krajní křídlo ODS, tak i mimoparlamentí subjekty - Dělnická strany (bývalí sládkovci) či Politika 21 (bobošíková)
Filipův nedávný výkřik o tom, že ČR je v ekonomické krizi a že KSČM oslovuje 80% občanů působí křečovitě. Ve sporech o socialismus a výročí roků 1948 či 1968 se zatím nijak neprojevil. A připomenout v této chvíli Grebeníčkova 2 a půl roku stará slova o malé výkonnosti orgánů a nepřiměřených ambicích může na to hrát.
Ony údajné problémy s programovou orientací strany nikdy grebeníček nespecifikoval - obecné řeči o přílišné vstřícnosti ČSSD, o zásadovosti atp. tedy spíše účelové zpochybnění. Otevřený příklon k dogmatickému marx-leninismu jaký je zjevný v KSM ale nikdy nepodporoval.
Osobně také myslím, že neusiluje o come back, spíš si hraje s nástroji které se mu nabízí aby upevnil svoji cenu a udržel si pozici minimálně v jihomoravském kraji. Zde je také KSM nejmilitantnější a on tyhle děcka možná jen chytře používá.
Komentář ze dne: 07.04.2008 20:25:27 Reagovat Autor: neregistrovaný - deprivant (@) Titulek: Re: Re: jak to souvisí
Janusi pozor na rčení - podle sebe soudím tebe!
Komentář ze dne: 08.04.2008 07:57:32 Reagovat Autor: neregistrovaný - Janus (@) Titulek: Re: Re: Re: jak to souvisí
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...