Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žžádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 16.03.2005 18:45:01 Reagovat Autor: neregistrovaný - Lucie (@) Titulek: nehapruje to trochu?
Předesílám, že nejsem signatářkou oné petice.
"ZŠ by si měl také lépe přečíst program KSČM, v němž je požadavek na pluralitu všech forem vlastnictví." No a co? Gottwald sliboval podporu živnostníkům a soukromým zemědělcům - a jak to dopadlo...A když se dnes KSČM nedistancuje od tohoto politika, copak to asi implicitně znamená? Že můžeme taky naslibovat hory doly a pak se na to vykašlat...
Také kladné akcentování období "před Stalinem", 1945-48 atd. je přece pro moderní levicovou stranu nemyslitelné!
Komentář ze dne: 16.03.2005 22:29:31 Reagovat Autor: neregistrovaný - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: nehapruje to trochu?
Čím Štefek nebo Holubec "akcentovali" období 45-48? Nebo to s nimi nemá co dělat a je to samovolný návrat k naší diskusi před časem?
Komentář ze dne: 17.03.2005 09:57:49 Reagovat Autor: neregistrovaný - Lucie (@) Titulek: Re: Re: nehapruje to trochu?
v článku bod 6
Komentář ze dne: 17.03.2005 22:07:16 Reagovat Autor: neregistrovaný - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: nehapruje to trochu?
Pravda. Tak se zeptám: Stando, napsal bys něco k letem 45-48? My jsme měli s Lucií malý spor, tak by ses mohl taky vyslovit.
Komentář ze dne: 19.03.2005 03:07:37 Reagovat Autor: neregistrovaný - Standa (@) Titulek:
Muj nazor na leta 45 - 48 je nasledujici:
Prakticky cela tehdejsi KSC skutecne uprime prosazovala "Ceskoslovenskou cestu k socializmu". Uz asi mnesi cast tehdejsi KSC byla spokojena se stavajicim systemem narodni fronty, ale presto taci i byli. To, ze ksc sahla k unoru, je podle meho nazoru predevsim vysledkem cinnosti sovetskych poradcu v soucinnosti s radikalnim kridlem KSC. Nelze ani podcenovat snahy predevsim narodnich socialistu vysachovat KSC z tehdejsi vlady. Samotny Gottwald dlouho vahal a priklonil se k unorovemu reseni spise pod tlakem. Soucasti ceskoslovenske cesty k socializmu je nepochybne i tehdejsi socialni demokracie, ktere podle meho nazoru nejvice vyhovoval system let 45 - 48 a bylo jeji tragedii, ze nedokazala tento system udrzet.
Jaka by byla ma idealni varianta vyvoje CSR v roce 1948? Dnes vim jaky byl nasledek unora v podobe teroru a odbourani demokracie a musim tuto cestu odmitnout. Take ale vim, jake byly nasledky zvoleni cesty z USA: nekdy obcanska valka [Recko], nekdy zakaz komunisticke strany {NSR] a vetsinou vytlaceni kom stran z vlady [Francie, Italie] a budovani urcite formy kapitalizmu. tento scenar se mi take nelibi.
Myslim si, ze byl ale v CSR realizovatelny jugoslavsky scenar ci urcita vice levicova varianta svedskeho scenare. Tj. ani se SSSR ani s USA, ani trzni kapitalizmus ani stalinska forma socializmu. Takovato cesta by mohla byt inspirativni i pro dalsi staty stredovychodni evropy. K tomu ovsem chybeli v CR politici schopni razne rici Stalinovi ne, vcetne riskovani ozbrojeneho konfliktu se SSSR.
Komentář ze dne: 19.03.2005 12:37:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek:
Nesdilim plně obdiv k období 45-48. řekl bych, že podobně jako v období prosinec 89- červen 90 tehdy byly PLURALITNĚ možné (aspoň teoreticky určitě) různé i zásadně odlišné varianty vývoje. TÍM jsou tato období výjimečná v naší historii, a na TENTO RYS bychom chtěli navazovat (tj na otevřenost společnosti vývojovým možnostem). To nemění nic na faktu, že v obou zmíněných obdobích se také dělo mnoho věcí, které se nám líbit nemohou a nelíbí.
Komentář ze dne: 19.03.2005 17:16:37 Reagovat Autor: neregistrovaný - Standa (@) Titulek: Re:
ABychom si rozumeli, ja take neobdivuji vse z let 45 - 48. Dnesnimu cloveku pripada nepochopitelna obrovska vlna nacionalizmu, je treba kriticky posuzovat zlociny na sudetskych nemcich a hystericky hon na skutecne ci domele kolaboranty, casto vyvolavany temi, co meli sami maslo na hlave. Jsem nicmene toho nazoru, ze politicky i hospodarsky system teto doby byl tim nejlepsim, co mely ceske zeme ve dvacatem stoleti. Takkter ceskoslovensky model socializmu [vagne popsany v kosickem vladnim programu] je vedle uvah Sikova tymu podle meho nejvetsim cesky prispevkem k teorii socializmu ve 20. stol.
Eh??? Že byl pol. system v letech 45-48 nejlepší ve 20. stol.? Takže, použijeme-li parabolu, by Vám nevadilo, kdyby se nyní pol. strany domluvily - a zrušily KSČM? Panejo, to se nám vybarvujete,pane Stando, dokonce i já bych byla proti...
A že byl "únor" výsledek činnosti radikálů v KSČ a sov. poradců? Ale kdeže - únor je výsledek Gottwaldovy velmi důmyslné strategie z minulých let. Samozřejmě, Stalin stál na maďarských hranicích - stačilo jen slůvko...jenže Gottwald se cítil (oprávněně) silný v kramflecích - vnitro bylo jeho, odbory (a milice) taktéž, propaganda skvělá, armáda indiferentní (navenek - de facto prokomunistická)...jenže - jakpak toho asi dosáhl... a znáte vůbec tu historii?
Komentář ze dne: 19.03.2005 22:50:23 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jiří Hudeček (@) Titulek:
vcelku souhlasím, nevím jen, jak dalece byla ta "ekonomická teorie" vývoje aspoň načrtnuta, myslím, že byla opravdu spíše jen vágní - ačkoliv např. znárodnění těžkého průmyslu atd. se realizovalo.
Je jasné, že možnosti plralitního vývoje se do značné míry pokazily zhoršením vztahů mezi někdejšími Spojenci a nástupem studené války, a všude (pominu-li speciální příklad Jugoslávie) nastoupila "jediná pravá cesta" - jakkoliv měla v různých zemích "opačná znaménka".
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...